مراحل-انتقال-مالکیت-برند-ثبت-شده

انواع برند و علائم تجاری

ثبت برند کاردان : علائم ساختگي يا قراردادي : اين علامتها قابليت ثبت را دارا هستند و از اين جهت كه دلبخواهي و ساختگي يا قراردادي می باشند و احتمال وجود موارد شبیه براي آنان بسيار پايين است , نسبت به ساير انواع علامت هاي تجاري داراي مزيت می‌باشند . نظیر چی توز در دسته مواد غذای که توسط موسسه کاردان به ثبت رسیده است.
علائم شعاري يا تكيه كلامي : اين علائم حس خاص مرتبط با كالا يا سرویس ها مشخصي را ايجاد مي كند . نظیر “به لکه ها آری بگویید” براي شوينده لباس هوم کر که این برند نیز توسط تیم کاردان به ثبت رسیده است . اين دسته از علامتها نيز قابليت ثبت را دارا هستند و پس از علائم ساختگي يا قراردادي بهترين گزينه براي يك برند تجاري می‌باشند .
علائم توصيفي : اين مدل از علامت كه بيشترين جور علامتي است كه بوسیله متقاضيان تعیین مي شود , انتخاب مناسبي براي يك علامت تجاري نيست چون امكان ثبت نشدن آن بيشتر از دو مورد فوق است مگر آنكه متمايزكننده باشند . معمولاً ادارات ثبت علامت در اكثر كشورها اذن ثبت به آن دسته از علامتها كه صرفاً توصيفي می‌باشند – به دلايلي كه در بخش هاي پیشین اشاره شده – نمي دهند . دليل اتخاذ چنين علائمي از سوي متقاضيان , باور به باوري است كه اين دسته از علامت ها براي جلب نظر مشتريان حاجتي به تبليغات و هزينه هاي اضافی نيست و مشتريان به راحتي سرویس ها و كالاها را تشخيص مي دهند . چنين رويكردي , منجر مي شود كه كالاها و خدماتي كه با چنين علائمي عرضه مي شوند , حمايت قويتري را فراهم نكنند . بنابراين به احتمال بسيار اين دسته از نشانه ها قابل ثبت نيستند و مطلوب نمي باشند . علائمي مثل “ خامه اي ” براي ماست و يا مثال هايي از علائم توصيفي میباشند .
علائم عام يا عمومي : دسته ديگري از علائم توصيفي , معروف به “ علائم عام ” ضعيفترين دسته حمايت را ايجاد مي كنند و حتي در بسياري از موارد تحت عنوان علامت تجاري طبقه بندي نمي شود قابليت ثبت را ندارد . به طوري كه پيشتر اشاره شد , اين دسته از علامت ها به دليل اينكه مستقيماً آشكار كننده خصوصیات كالاها يا سرویس ها است و به صورت عمومي براي توصيف كالاها و سرویس ها استفاده مي شود قابليت ثبت تحت عنوان نشانه تجاري را ندارند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.